Qigong - A Penyembuhan Untuk Krisis Penjagaan Kesihatan?

Qigong - A Penyembuhan Untuk Krisis Penjagaan Kesihatan?

Jika anda sedang membaca ini saya menganggap anda sudah sedar qigong, dan semua orang tahu mengenai krisis penjagaan kesihatan akan datang. Sistem penjagaan kesihatan kita adalah atas berat, teetering, dan bersedia untuk jatuh daripada berat badan sendiri. Dan sekarang kerajaan Persekutuan mengatakan bahawa pilihan awam adalah satu-satunya jawapan. Sekarang adalah hujah politik yang saya tidak akan masuk ke dalam artikel ini pendek. Tetapi saya fikir ia adalah selamat untuk mengatakan bahawa tidak kira hasil perdebatan itu, ia kelihatan agak jelas bahawa kos penjagaan kesihatan hanya akan terus meningkat.

Saya rasa rakyat sebenar yang ditangkap di tengah-tengah krisis ini hanya boleh membantu diri mereka dengan melihat ke dalam belajar bagaimana untuk sekali dan untuk semua, menjaga pilihan kesihatan mereka sendiri. Jadi bagaimana sains Cina kuno qigong sesuai dengan ini akan datang krisis penjagaan kesihatan. Saya mengatakan bahawa jika lebih ramai orang boleh belajar beberapa pelbagai bentuk qigong mereka boleh secara mendadak meningkatkan kesihatan mereka sendiri. Ini akan membantu mereka mengurangkan pergantungan mereka kepada penjagaan kesihatan, awam atau swasta.

Jadi, apa yang qigong? Pada definisi yang paling mudah, ia bermakna "kerja nafas". Dan walaupun ia tidak pernah pergi lebih jauh daripada itu, ia akan rahmat kepada penduduk kami. Sesungguhnya hanya membuat tertentu yang anda melakukan beberapa ulangan pernafasan dalam akan pergi jauh dalam meningkatkan kesihatan anda.

Sudah tentu, banyak sistem qigong mengandungi jauh lebih daripada sekadar bernafas. Satu lagi definisi qigong adalah "kerja tenaga". Bersama-sama dengan beberapa lembut regangan (yang akan juga serius meningkatkan isu-isu kesihatan, dengan cara itu) banyak program-program akan menguatkan dan mengimbangi aliran tenaga semula jadi badan anda.

Ada satu set qigong perubatan terkenal dipanggil "Dragon dan Tiger" yang digunakan secara meluas di Republik Rakyat China untuk merawat beberapa jenis kanser, nampaknya untuk kejayaan besar. Ini adalah berdasarkan kepada teks purba ditemui di Kuil Shaolin legenda. Ia telah mengajarkan kepada beribu-ribu pesakit kanser untuk membantu mereka dengan penyakit mereka. Saya akan menulis lebih sedikit pada harta ini dalam artikel akan datang.

Jadi anda lihat, qigong hanya boleh menjadi perkara yang sempurna bahawa individu boleh menggunakan untuk diri mereka dalam krisis yang akan datang penjagaan rawa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar