Bagaimana Merawat luka terbuka Sejuk?

Bagaimana Merawat luka terbuka Sejuk?

Jika anda mempunyai sakit sejuk pada muka anda maka anda perlu Herpes Simplex Jenis 1, yang merupakan virus yang meletakkan aktif dalam sistem saraf. Keadaan ini adalah hodoh, menjengkelkan dan menyakitkan dan pada peringkat ini, tidak ada ubat. Anda boleh merawat kudis sejuk dengan pelbagai produk dan rawatan rumah, walaupun ini masih tidak mampu untuk menyembuhkan keadaan sepenuhnya. Rawatan ini boleh melegakan beberapa gejala yang lebih biasa dan boleh membantu dalam pencegahan.

Keadaan berjangkit dengan mudah boleh lulus dari seorang ke seorang, oleh itu adalah penting untuk menjaga dengan kebersihan diri dan cuba untuk tidak berkongsi tuala, cawan dan sebagainya. Menyentuh orang lain atau mencium mereka boleh membawa virus dengan mudah.

Apabila sistem imun anda tidak berfungsi dengan cekap atau mungkin anda sakit, ini adalah apabila ia mungkin muncul. Mereka juga boleh muncul apabila anda tertakluk kepada tekanan atau mempunyai pendedahan cahaya matahari yang terlalu banyak. Satu cara yang berkesan untuk merawat kudis sejuk dan menghalang mereka adalah untuk meningkatkan pengambilan vitamin. Satu dos sihat vitamin boleh meningkatkan sistem imun anda untuk membantu ia melawan virus.

Selepas luka muncul ada cara untuk merawat kudis sejuk dalam usaha untuk menyingkirkan mereka dengan cepat. Anda mungkin mendapati beberapa kaedah berikut sesuai untuk anda.

Pastikan kulit anda kering - ini boleh membantu mengurangkan jangkitan. A sakit sejuk akan berkembang di mana terdapat kelembapan dan kelembapan. Jika anda boleh menjaga kulit anda sebagai kering yang mungkin anda akan mendapati bahawa sakit menyembuhkan lebih cepat.

Lysine - ada makanan yang kaya dengan Lysine atau anda boleh mencuba produk topikal berdasarkan Lysine.

Lemon balsem, beg teh dan minyak pokok teh - adalah bahan-bahan semua hebat untuk merawat kudis sejuk cekap. Semua ini mempunyai ciri antiviral sesuai untuk kulit anda.


Tekanan - belajar untuk mengawal jumlah tekanan anda mengalami setiap hari boleh membantu untuk menjaga virus herpes di bawah kawalan. Anda mungkin ingin mencuba meditasi atau yoga untuk membantu anda berehat.

Merawat kudis sejuk dengan ubat-ubat yang berbeza sehingga anda mencari satu yang berfungsi secara berkesan untuk anda. Saya akan mempertimbangkan rawatan semula jadi atau alternatif sebelum ubat-ubatan preskripsi memilih, hanya kerana mereka lebih berkesan dan dapat dikekalkan dalam jangka masa panjang. Ingat, anda tidak boleh menghilangkan virus herpes jadi jika anda hanya menggunakan ubat-ubatan preskripsi, anda akan menggunakan mereka untuk masa yang sangat lama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar