Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Trombositopenia Purpura dan darah penipisan Herba

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Trombositopenia Purpura dan darah penipisan Herba

Ingin mengetahui lebih lanjut mengenai mengenai herba yang anda mungkin sedang merancang untuk menggunakan tetapi tidak pasti sama ada mereka akan menjadi serasi dengan thrombocytopenia Purpura? O mungkin anda kira-kira untuk menggunakan beberapa herba ini tetapi kemudian anda mendarat di sebuah laman web yang menyatakan anda tidak perlu menggunakannya?

Teruskan membaca dan anda akan mengetahui mengapa anda tidak perlu menggunakan beberapa herba ini.

Platelet membantu dalam proses pembekuan. Apabila anda terluka, platelet bergumpal untuk benar-benar plug laman web ini supaya anda tidak akan berdarah sehingga mati. Apabila anda mempunyai Trombositopenia Purpura, anda perlu platelet kurang dalam iklan badan kurang platelet untuk membentuk palam ini yang menghalang anda daripada pendarahan mati. Oleh itu, ia adalah logik untuk mengatakan bahawa mereka harus dielakkan. Sebab-sebab anda ingin menjauhkan diri daripada herba tertentu adalah:

1) Mereka menghalang platelet daripada melekat bersama-sama. Gingko jatuh ke dalam kategori ini. Herba atau vitamin lain dalam kategori ini akan: Bawang Putih, Vitamin E Omega 3.
2) Mereka menghalang tubuh untuk menghasilkan platelet yang mencukupi. Sebahagian daripada ini adalah: kulit pokok willow putih, Feverfew.
3) Mereka secara harfiah pencair darah seperti Red Clover dan Natokinase.
4) Mereka menghalang bersih fibrin yang menyimpan memegang platelet dan membuat palam berkesan dalam mencegah pendarahan. Bromelain jatuh ke dalam kategori ini.

Terdapat herba yang mempunyai sifat penipisan darah. Sebahagian daripada ini adalah: Angelica, Ginseng, Chamomile, Dong Quai, Horse chestnut, Bilberry, Cayenne, dan minyak flaxseed, Halia, Teh hijau, Meadowsweet, Motherwort, dan kunyit, Sage, Cinnamon, halba, dan Red Clover. Ada yang mempunyai lebih dan kurang lain.

Saya tidak nampak sebarang masalah menggunakan beberapa herba ini jika anda melakukan OK. Katakan platelet anda adalah normal dan anda telah berada dalam pengampunan untuk seketika. Mereka tidak akan menyebabkan platelet anda untuk benar-benar berkurangan. Hanya jika anda mempunyai penyakit yang aktif, beberapa herba ini boleh memburukkan lagi keadaan anda. Tetapi mereka pasti tidak penyebabnya. Herba seperti Bromelain dan Gingko adalah OK jika platelet anda adalah lebih 100,000. Mereka tidak mengurangkan platelet. Tapi mereka nipis darah sedikit.

Tetapi jika platelet anda adalah atas dan ke bawah, maka anda mungkin mahu menjauhkan diri daripada mereka. Sesetengah herba ini (seperti Gingko) dikatakan mempunyai kesan anti-platelet. Ini tidak bermakna bahawa ia menghalang pengeluaran platelet tetapi ia menghalang platelet daripada melekat bersama-sama dan dengan cara ini mengelakkan pembekuan. Kumpulan lain herba ini mengandungi coumarin (merah semanggi) yang boleh memberi kesan antikoagulan.

Abang saya yang menghidap ITP tetapi kini dalam pengampunan, telah menggunakan Bromelain tanpa apa-apa kesan yang buruk sekalipun. Saya rasa ia adalah tanggungjawab peribadi untuk membuat keputusan apa yang anda akan masukkan ke dalam badan anda. Saya hanya memberi pendapat saya mengenai topik ini. Ini hanya pendapat saya berdasarkan pengetahuan saya tentang herba ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar