Lulus Batu Buah Pinggang Sememangnya

Lulus Batu Buah Pinggang Sememangnya

Jika anda pernah mengalami mereka, anda tahu bahawa lulus buah pinggang untuk secara semulajadi, cepat, dan tanpa rasa sakit adalah satu-satunya di fikiran anda. Terdapat empat langkah-langkah untuk rawatan batu karang, dan jika anda mengikuti mereka, anda boleh melegakan keadaan semasa anda, dan juga tidak berulang lagi.

Langkah 1. Memusnahkan batu itu: untuk lulus batu lagi untuk memecahkan mereka kepada kepingan kecil yang boleh melalui badan anda dalam aliran air kencing. Jika lukisan terlalu besar mereka akan menjadi sangat menyakitkan, dan mungkin juga menyebabkan kerosakan paderi sistem anda. Pelbagai ubat semula jadi seperti Basil, biji delima, dan jus epal boleh digunakan untuk membantu membubarkan batu. Di samping itu, bersenam seperti berjalan atau berjoging menyediakan rawatan yang sama dengan terapi gelombang kejutan bahawa doktor memohon untuk memecahkan batu-batu besar.

Langkah 2. Lulus batu-batu: Lulus batu karang telah berbanding dengan kesakitan melahirkan anak. Satu-satunya cara untuk mengurangkan kesakitan ini adalah untuk membuat batu-batu sekecil mungkin sebelum mereka pastor sistem anda. Dalam kebanyakan kes, batu boleh lulus dengan kesakitan yang minimum. Gabungan penghidratan, mineral yang betul, dan senaman mudah yang konsisten boleh membantu dengan cepat membubarkan batu anda, dan membantu mereka lulus tanpa rasa sakit. Nota: Batu yang lebih besar mungkin memerlukan rawatan perubatan seperti terapi Shockwave untuk memecahkan mereka ke dalam ketulan kecil supaya mereka boleh lulus tanpa merosakkan ureter. Dalam kes yang teruk, pembedahan mungkin juga diperlukan.

Langkah 3. Mencegah kerosakan yang lebih teruk: Batu yang belum dibubarkan sepenuhnya boleh menimbulkan bahaya kepada saluran kencing kerana mereka bergerak melalui sistem. Dalam beberapa kes, doktor menetapkan perehat otot dan anti-inflamasi untuk membantu meringankan batu berlalu. Buah-buahan biasa dan sayur-sayuran seperti epal anggur tembikai dan buah delima mengandungi anti-inflamasi. Tinggal terhidrat dan makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran boleh membantu mencegah kerosakan yang lebih teruk kepada badan anda kerana anda lulus batu karang anda.

Langkah 4. Pencegahan: cara terbaik untuk merawat batu karang adalah untuk menghalang mereka. Dalam hampir 80% kes batu karang batu-batu akan berulang. Batu karang membentuk disebabkan oleh gabungan pertimbangan pemakanan, dehidrasi, dan keadaan lain. Dengan menjaga terhidrat dan mengekalkan diet yang sihat, anda boleh mengurangkan risiko anda berulang. Khususnya, makan banyak buah-buahan segar dan sayur-sayuran, mengurangkan pengambilan garam dan kalsium, dan mengelakkan alkohol dan kafein apabila mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar