Apa Adakah Plus Homeopati?

Apa Adakah Plus Homeopati?

Apabila sebagai seorang pelajar, saya belajar homeopati, kesan pertama adalah 'bagaimana sesiapa sahaja boleh mengingati pelbagai tanda-tanda dan gejala-gejala penyakit yang hampir sama dengan remedi tertentu?' Bukankah hangat untuk berbuat demikian? Selama tempoh masa, walaupun saya dan lain-lain lagi seperti saya boleh ingat persamaan antara pelbagai gejala penyakit dan ubat-ubatan, masih kita tegas mengenai idea awal kami kesukaran sistem. Lebih daripada kesukaran untuk mengkaji gejala, kita dapati ungkapan seni penyakit dan ubat-ubatan menarik tetapi sukar untuk difahami.

Dan di situ keindahan homeopati. Jika rakyat belajar perubatan moden mengkritik homeopati untuk pelbagai ubat-ubatan untuk penyakit tunggal, kita katakan bahawa adalah pokok homeopati dan itulah yang membuatkan kita unik! Tidak kira apabila setiap homeopati tidak bersetuju mengenai epidemicus genus yang sama untuk malady tertentu. Apabila walaupun semasa wabak ungkapan penyakit mungkin berbeza sedikit, mengapa tidak empat atau lima ubat boleh diguna pakai dalam kes-kes yang berbeza? Keupayaan homeopati untuk membezakan antara gejala ciri yang berbeza daripada penyakit dan ubat-ubatan yang menjadikan dia homeopati yang berkelayakan atau popular. Populariti jelas datang dengan keupayaan untuk menyembuhkan.

Sistem berorientasikan hasil perubatan oleh itu popular di kalangan orang-orang dari semua genre. Apabila anda mengalami artritis yang teruk selama bertahun-tahun bersama-sama dan tidak dapat menarik nafas lega dengan yang terbaik daripada analgesik, homeopati menawarkan bantuan. Dalam keadaan itu, orang jelas tidak memikirkan asal-usul atau ubat-ubatan, modus operandi mereka, tindakan fisiologi mereka pada badan, dan laluan mereka untuk menangani penyakit berkenaan. Mereka hanya tahu bahawa ubat-ubatan homeopati diambil secara tetap membantu mereka mengurangkan gejala artritis dan mereka dapat berjalan di atas mereka sendiri. Sejak zaman yang tidak diketahui, orang yang mempunyai hikmat yang diperolehi pelbagai bahan-bahan yang berguna untuk penyakit berbeza-beza. Homeopati telah memberi asas kepada semua bahan-bahan perubatan melalui "hukum similars" sejagat dan berakhir semua spekulasi mengenai tindakan dadah.

Campur utama homeopati diketahui rakyat jelata adalah kekurangan kesan sampingan. Adakah benar? Nah, apabila kaedah perubatan homeopati yang berkelayakan dan pakar memberikan ubat untuk apa-apa penyakit, matlamat beliau perlu difahami untuk menjawab soalan ini. Semua pakar homeopati mengatakan bahawa homeopati tidak membawa kepada penindasan penyakit. Tetapi seseorang mesti memahami bahawa jika ubat yang diberikan untuk mengingati matlamat jangka pendek simptom, mungkin terdapat sedikit penindasan. Oleh itu, seseorang itu perlu memberi jaminan semasa menetapkan bahawa anda memberikan keutamaan untuk meningkatkan mekanisme pertahanan semula jadi badan dan tidak menyekat ungkapan. Tetapi pada keseluruhannya, sistem homeopati ubat jarang membawa kepada apa-apa komplikasi sekalipun.

Bahagian yang terbaik daripada tindakan ubat-ubatan homeopati adalah hakikat bahawa ia bertindak secara individu. Apabila peringkat awal kerjaya kita, kita digunakan untuk menetapkan ubat yang sama untuk kes yang berbeza apa-apa penyakit, contohnya selesema biasa, saya pernah menjadi terkejut. Dalam satu orang hasilnya digunakan untuk menjadi luar biasa dan dalam satu lagi tanpa apa-apa hasil sama sekali. Ini adalah di mana kita belajar seni tidak menjadi "stereotaip" dalam amalan. Sebagai pakar homeopati mengurniakan kita dengan tanggungjawab khas melihat setiap pesakit kami dalam cahaya yang berbeza dari yang lain. Beliau adalah orang yang dengan daya tarikan dan ciri-ciri kepada kami sendiri. Belajar mentaliti begitu banyak individu sehari pasti membuat pembaca minda homeopati tidak syak lagi! Kebanyakan masa, dengan riwayat gejala mental dan corak tingkah laku pesakit, homeopati mula menghubungkaitkan keseluruhan gambar dengan gejala dadah dan pada akhir perbualan bersedia dengan ubat. Seni namun sudah pasti tidak jenaka dan seseorang perlu menguasai seni dengan tekun.

Tidak syak lagi, Allah telah diberikan tugas khas mengkaji manusia untuk pakar homeopati. Jadi, seperti homeopati, kita mesti menghormati kehendak-Nya dan tidak terperangkap ke dalam lubang itu stereotaip amalan. Belajar ungkapan seni orang di seluruh pastinya satu tugas yang menyeronokkan dan menghiburkan. Hanya menambah secubit accuracy kepadanya dan menetapkan akan menjadi bahagian penting seni untuk anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar