Penyembuhan Kuasa Cendawan Reishi - Top 7 Kebaikan Cendawan Reishi, Juga Dikenali Sebagai Ganoderma

Penyembuhan Kuasa Cendawan Reishi - Top 7 Kebaikan Cendawan Reishi, Juga Dikenali Sebagai Ganoderma

Banyak penyelidikan telah dilakukan ke atas cendawan Reishi dan manfaat yang mempunyai rawatan kanser. Ini dilakukan melalui invitro dan kajian manusia eksperimen. Bersebelahan dengan ginseng, cendawan Reishi ini diberi pada bahagian atas antara herba perubatan tradisional Cina.

Di China ia dikenali sebagai LingChi atau Lingzhi manakala di Jepun ia diiktiraf sebagai Reishi. Di sebelah barat walau bagaimanapun, ia sangat terkenal Ganoderma Lucidum. Ia telah digunakan selama lebih 2000 tahun oleh orang Cina sebagai sebahagian daripada rawatan perubatan.

Di Asia ia biasanya dan banyak digunakan dalam rawatan untuk kanser serta preskripsi merangsang imun. Penyelidikan banyak cendawan perubatan telah dilakukan ke atas cendawan Reishi dan faedahnya yang ia dianggap sebagai salah satu ubat herba yang paling dihormati di Asia.

Kajian yang dilakukan di Jepun, Eropah dan bahagian-bahagian Amerika menunjukkan bahawa salah satu unsur yang sama bagi semua kajian adalah bahawa cendawan Reishi mempunyai keupayaan untuk melaksanakan sistem imun dengan cara yang paling menakjubkan dan positif. Oleh kerana itu, ia memberi manfaat kepada sebilangan besar penyakit termasuk pelbagai jenis kanser.

Lain maka meningkatkan sistem imun, penyelidik juga mendapati bahawa ia mempunyai anti-radang, anti-alergi, anti-virus, anti-bakteria dan anti-oksidan.

Di sini adalah atas 7 manfaat Reishi atau Ganoderma Lucidum cendawan:

Mengurangkan kolesterol dan metabolisme meningkatkan;
Membersihkan darah oleh itu menyahtoksik badan mengakibatkan sel-sel digiatkan semula;
Meningkatkan fungsi hati dan menghapuskan radikal bebas;
Larutkan trombosis dengan itu mengelakkan serangan stroke / jantung;
Menormalkan imuniti (polisakarida + triterpenoids);
Meningkatkan keanjalan saluran darah;
Membina imuniti mengakibatkan antibodi yang lebih baik
Kajian juga menunjukkan bahawa Reishi mempunyai keupayaan untuk menghalang sel-sel kanser dan menghasilkan kapilari baru dan dengan itu menjadikannya anti tumor yang sangat kuat. Dalam juga telah dikenali untuk mengurangkan kesan sampingan radio dan kemoterapi dan merangsang selera makan pesakit kanser.
Jadi siapa yang boleh mendapat manfaat daripada Reishi? Mereka yang mempunyai diabetes, tekanan darah tinggi / tekanan darah rendah, asma, buah pinggang, hati, otak, masalah usus, kanser, gastrik, gout, sista, fibroid, jantung dan banyak lagi. Ia adalah lebih bermanfaat untuk orang yang tidak mempunyai penyakit kerana ia menguatkan tubuh sistem imun. Sebab mudah bahawa ia begitu bermanfaat adalah kerana cara semula jadi yang menakjubkan dan positif bahawa ia kesan sistem imun.

Untuk generasi yang banyak cendawan Reishi telah digunakan di Jepun dan China sebagai ubat untuk darah tinggi, artritis dan hati gangguan.

Cendawan Reishi mempunyai kesan sampingan dan kerana ini ia boleh diambil dengan ubat doktor. Ia adalah lebih selamat untuk kanak-kanak dan wanita hamil. Ia boleh didapati kebanyakannya dalam tablet atau kapsul bentuk walaupun pastikan bahawa ia adalah baik dan unggul Reishi untuk mendapatkan manfaat penuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar