Jangkitan Yis Rawatan - pokok Tree Oil, Madu dan Yogurt

Jangkitan Yis Rawatan - pokok Tree Oil, Madu dan Yogurt

Jangkitan yis adalah satu keadaan bahawa kedua-dua lelaki dan perempuan terdedah kepada. Walau bagaimanapun, tanda-tanda yang lebih jelas di kalangan wanita berbanding lelaki. Bagi orang-orang yang mengalami masalah jangkitan yis adalah penting untuk mengelakkan menyerahkannya kepada pasangan anda dan ia adalah dinasihatkan untuk menggunakan kondom apabila terlibat dalam aktiviti seksual kerana seks adalah cara yang pasti ditembak menyebarkan jangkitan ini. Apabila satu pasangan mengalami jangkitan yis adalah disyorkan bahawa kedua-dua dirawat untuk itu.

Jangkitan yis adalah sesuatu yang boleh membawa kepada masalah lain terutamanya jika tidak dirawat dengan sempurna dan oleh itu perlu ditangani dengan seberapa segera yang mungkin. Apakah jenis-jenis rawatan yang mungkin? Terdapat banyak di kaunter ubat-ubatan boleh didapati untuk merawat jangkitan. Walau bagaimanapun, ramai orang hari ini lebih cenderung kepada ubat semula jadi kerana ini diiktiraf sebagai bebas dari dadah tiruan dan bebas daripada kesan sampingan.

Satu ubat semulajadi yang sangat baik untuk jangkitan yis adalah Minyak Tea Tree. Minyak ini telah digunakan selama bertahun-tahun dalam syampu tertentu, mencuci muka dan lain-lain produk penjagaan kulit. Ia dikatakan menjadi sangat bermanfaat apabila dicairkan dan disapu sebagai salap pada kulit yang dijangkiti. Untuk jangkitan yis faraj Tea Tree Oil boleh dicairkan dan memakai tampon dan dimasukkan ke dalam faraj dan ditempatkan di situ untuk beberapa jam dan sepanjang malam, manakala tidur.

Satu lagi ubat yang sangat baik untuk masalah yis adalah madu mentah. Apabila membeli madu anda perlu memastikan bahawa ia benar-benar semula jadi. Madu dikatakan mempunyai sifat-sifat antibiotik dan boleh digunakan terus tanpa pencairan ke atas kulit yang dijangkiti. Madu adalah menenangkan dan sangat baik untuk luka atau luka. Jangkitan yis boleh agak ganas dengan kulit dan boleh menyebabkan keradangan yang teruk yang seterusnya menyakitkan. Madu boleh melegakan kesakitan dan kerana sifat antibakteria ia membantu untuk menghilangkan jangkitan.

Yogurt juga merupakan ubat percuma yang sangat baik untuk banyak penyakit. Ia dikatakan bahawa termasuk yogurt dalam diet boleh menjadi sangat bermanfaat untuk umum kesejahteraan sistem penghadaman. Yogurt disapu juga telah dikenali untuk bekerja keajaiban dalam memberi bantuan kerana ia mempunyai kesan penyejukan. Bagi wanita yang mengalami jangkitan yis mereka boleh mencelupkan tampon di dalam yogurt sedikit dan ditaruhnya ke dalam faraj selama beberapa jam atau untuk masa tidur pada waktu malam.

Bagaimana untuk mengelakkan gejala berulang? Ia sentiasa masuk akal untuk sampai ke punca masalah jika tidak, jangkitan boleh kembali selepas beberapa ketika. Punca termasuk diet manis jangka panjang, tekanan dan kebersihan yang buruk. Juga rawatan dadah konvensional seperti antibiotik boleh melemahkan sistem imun dan dengan itu menghalang usaha memerangi jangkitan. Itulah sebabnya ubat semula jadi adalah lebih baik daripada ubat allopathic. Sebaik sahaja punca kepada masalah itu tetap ia sangat mengurangkan peluang untuk muncul semula jangkitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar