Perak koloid - Mengapa ia berguna untuk anda?

Perak koloid - Mengapa ia berguna untuk anda?

Koloid perak adalah satu tambahan diet yang sedang dipasarkan secara meluas di seluruh dunia. Produk ini hanya merujuk kepada air tulen yang mengandungi zarah minit perak yang bercas elektrik. Ini juga dianggap sebagai produk kesihatan alternatif yang membantu sistem imun untuk menangani aktiviti antimikrob dalam badan.

Koloid perak meningkatkan sistem keimunan badan supaya ia boleh digunakan untuk mencegah banyak penyakit yang disebabkan oleh faktor-faktor luaran yang berbeza seperti bakteria, kuman, parasit, patogen dan dalam beberapa kes virus. Beberapa kegunaan lain bagi produk ini termasuk kulit penyembuhan luka, rawatan jangkitan, pembersih air, dan pengawet minuman.

Selama bertahun-tahun, perak telah digunakan untuk merawat jangkitan luaran dan luka seperti terbakar, calar, dan luka secara umum. Lebih-lebih lagi, perak nano kristal telah digunakan dalam perubatan berpakaian untuk rawatan luka luka. Perkara lain seperti kateter kencing mempunyai koloid perak sebagai anti-bakteria yang berkesan untuk mencegah jangkitan kencing. Juga, produk ini telah digunakan dalam obat tetes mata untuk mencegah jangkitan seperti konjunktivitis.

Sebenarnya, produk ini telah mendapat kepentingan kerana ia telah menunjukkan bahawa ia mempunyai ciri-ciri antibakteria yang boleh digunakan untuk penyakit-penyakit yang berbeza. Produk ini kini dianggap sebagai seorang pejuang kuman dan peneutral yang mungkin boleh digunakan untuk penyakit yang berbeza seperti leukemia, HIV, jangkitan Staph, jangkitan usus, dan jangkitan virus. Pada tahun 1990, kajian dari Albert Einstein College of Medicine di New York City menyatakan bahawa semua penyakit yang disebabkan oleh bakteria, mikrob, kuman, patogen, parasit, dan virus, boleh benar-benar dikawal dan dihapuskan oleh bekalan elektrik darah. Mereka menyatakan bahawa semasa kecil tenaga (50 hingga 100 mikroampere) boleh mengubah, meneutralkan dan menghapuskan virus ini. Kemudian, orang-orang ejen boleh dikeluarkan melalui buah pinggang, hati, dan limfa.

Produk ini telah banyak dikaji untuk cuba mendapatkan ubat dan rawatan untuk virus seperti HIV. Apabila perak hadir di dalam darah, ia berfikir bahawa virus HIV itu tidak dibenarkan untuk melampirkan kepada sel-sel badan dan membiak. Dalam apa jua keadaan, ini adalah pilihan yang baik untuk pesakit HIV yang mempunyai rintangan yang rendah kepada jangkitan lain. Kerana, dalam kes ini, colloidal silver juga mungkin berkesan dalam mengawal jangkitan serius yang timbul semasa peringkat pembangunan maut AIDS.

Koloid perak secara umumnya dipasarkan sebagai makanan tambahan. Orang ramai boleh mendapatkan produk ini untuk meningkatkan sistem imun mereka dan membantu dengan jangkitan masa depan bakteria seperti MRSA (Staph) dan penyakit kulat dan mungkin virus, kanser, leukemia. Penggunaan produk ini mungkin berbeza bergantung kepada orang itu dan keterukan jangkitan. Ia biasanya dijual dalam botol berwarna dan tidak memerlukan penyejukan atau mana-mana simpanan khas; ia mempunyai jangka hayat yang panjang. Untuk mendapatkan produk yang berkualiti tinggi, rakyat perlu membelinya dari sumber terbukti sahaja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar